Dablty – PRINZIP – Premier az oldalon

Martens bakancs és Zeneakadémia. Megjött Dablty első szólója, a PRINZIP.
Itt a PRINZIP, Trunk Tomi, aka DABLTY megérkezett az első szólójával. Hunglish helyett német rap, Shindy és német sorok dominálnak. A zenei alap és a teljes mastering és mixing ismét Csordás Gábor, The King BJ producer munkája, és a videóklipben, a refrénben a King Monroe Sound tagjai is felbukkannak. A dalt azonban már Dablty viszi, mint ahogy a zenei koncepció is Dablty elképzelésére épült – egy domináns orgona szóló került a trap vonulatba, tehát amellett, hogy a videóklip egy laza streetlife vibe-ot visz végig, a trap alap klasszikus zenei elemekkel keveredik. A videóklip ezernyi valódi, Dablty életében szerepet játszó helyszínen visz végig, igaz barátokkal. Schäfer Andris, és a híres „sneakerhead atya” is szerepel a klipben amíg Trunk Tomi a klip végén valóban megöregszik, a sneaker kultúrát unokáinak továbbadva.
A Prinzip, DABLTY YouTube csatornáján droppolt a 04.14-én.
DABLTY – PRINZIP | OFFICIAL MUSIC VIDEO |
DABLTY a PRINZIP dalról
„Bizonyos szempontból klasszikus értékek szerint növök fel, de igazi „underground” lelkem van, ezt az ötvözetet akartam átvinni a dalba. Arról rappelek, amit magam megélek. Bár sok nehézség nem látszik kívülről, elég nagy küzdelmeim vannak, hogy elérjem az álmaim. Most ezzel kapcsolatosan is jobban megnyílok. Az orgonát gyerekkorom óta egy zseni hangszernek tartottam. Aztán jött Zucchero Diavolo in me című zenéje, amit kisgyerekként széthallgattam, és az Interstellar címú film. Szóval BJ-t sikerült meggyőzni, hogy építsünk az orgonára, aztán mint mindig, zseniálisan találta meg a helyét PRINZIP-ben – mondta Trunk Tomi. Külön sztori, hogy ugye az Interstellar című film orgona hangzása és könyvtár jelenete nagyon megihletett. Az amszterdami Snekerness-en dolgozva átmentem a Rijks Múzeumba, ahol a világ egyik legmonumentálisabb könyvtára is kapott pár másodpercet, hogy igazi origin vibe legyen!
Mentha műve a Dablty NFT, ami pólóként is droppol a PRINZIP-pel
Mentha, a Hősök alapítója, graffiti artist, urban explorer tervezte a virtuális tokent, ami a videóklipben szintén felbukkan. Az NFT tulajdonosok, hogy a való életben is lehessen flexelni, és ne csak a virtuális térben cserélgetni, egy pólót is kapnak a Mentha művét ábrázoló NFT-vel együtt, tehát az NFT a pólóval együtt megvásárolható I OWN A DABLTY NFT, MAYBE ONE DAY I’LL BE A MILLIONAIRE felirattal.
„Köszönet a Zeneakadémiának, egy nagyon erős helyszínről mesélhettem el életem sztoriját. „Az orgona szóló nagy kihívás volt, hiszen nem tisztán plug-inból, hanem valódi orgonajátékkal szerettem volna az orgona bejátszást. Dankos Attila orgonaművész és az orgonám.hu volt ebben segítségemre, a hegedű részt Farkas Izsák, az Infusion Trio alapítója játszotta fel. Az orgonisták világa egy gyönyörű, de konzervatív világ, Attila zseniálisan megérezte ezt a stílus, aminek a dallamát The King BJ megálmodta. Külön köszönet Vass Gerinek, aki Donáth Gergővel feljátszotta a fúvósok kottáját. „Trap-phonic” The King Bj így nevezte a létrejött ötvözetet.” – mondta el Trunk Tomi.
2020.08. – Dablty & Filius Dei – Crazy Life – Premier
Egy egész generációt bátorít Dablty és a Filius Dei közös zenéje. Trunk Tamás vagyis közismertebb nevén Dablty, új műfajban próbálja ki magát. A Z-generáció egyik legismertebb képviselője Magyarország vezető új generációs hiphop producerével alkotott közös dalt. A szerzemény célja az is, hogy bátorítást adjon a fiataloknak, és dalszövegben fogalmazza meg a létező kihívásokat.
A „Crazy Life” egy régóta tervezett, de a nagyközönség számára meglepetés projekt. A zenei alap, szaknyelven a „beat”, a King Monroe kiadó alapítójának Csordás Gábor, vagyis The King BJ producernek a munkája, aki Magyarország legismertebb előadóművészeivel dolgozik. Csordás Gábor közismert hip-hop producer, a Filius Dei új generációs rap formáció alapítója. A Filius Dei AK26-tal közös dala 5 millió kattintásnál jár a Youtube-on. A most debütáló Crazy Life szerzeményről így vall a producer: „Ez a dal egy hálaadás. Mindamellett rím- és szöveg-technikailag, illetve alapzenében kiemelkedik a hazai piacon.”
A “Z generáció” által legtöbbet hallgatott rap a világ leggyorsabban növekvő zenei műfaja. Emellett hatalmas üzleti lehetőség: mára az USA-ban a vezető influenszerek rapzenészek, hatásukban gyakran még az élsportolókat is lekörözik. Magyarországon még kevesebb figyelmet kap a műfaj új generációs formája, pedig ezen keresztül vezethet az út a fiatal generáció megértéséhez.
Trunk Tomi hű marad önmagához, de egy teljesen új oldalát mutatja meg: „Azt mondják, ha valaki nagyon jó valamiben, akkor az adott témáról képes két órán keresztül beszélni, de képes arra is, hogy egy erős mondatban ragadja meg a lényegét. Én ez utóbbit próbálom – nem egy, hanem néhány mondatban – megvalósítani a Crazy Life dalban.
Ugyanarról szól, mint az előadásaim, csak kicsit más köntösben. Arról, hogy a márkaépítésben csak az lehet sikeres, aki megérti, hogy a Z-generáció attitűdje, a Crazy Life, amely nemcsak az élet élvezetéről, hanem az álmok mellett a célokról és munkáról is szól. Ez már nem a régen emlegetett YOLO-attitűd (You Only Live Once). De ha a korábbi generációk nem partnerek a Crazy Life hozzáállásban, életutak törhetnek derékba.”
A dalt The King BJ, alias Csordás Gábor szerezte Schüller Álmossal alias Young Fly-jal, a szöveg pedig Trunk Tamás, Dablty, és a Filius Dei formáció tagjainak közös munkája. „Ez a generáció rendkívül színes. Így a dalban mindhármunk személyisége helyet kapott.” – mondta még el Tomi.
A nemzetközi színvonalú vizuális utómunkát Mohácsi József, alias Joseph Cartier végezte. A klip különleges helyszínen készült, a horvátországi villában felvett klipet Asperján Levente, operatőr, rögzítette. Mindketten a Z generáció „forradalmár” képviselői.
„A szaxofon szólista az ausztriai Christoph Kerezov. „Külön öröm nekem, hogy Christoph barátom elvállalta a szaxofon szólót. Rendkívül értékes a munkássága, hisz Ausztriában komolyzenei koncerteken is szólózik, közben népszerű DJ is.” – mondta Trunk Tamás. A teljes projekthez egy „Press Tour Merch”,, tehát egy sajtó-turné póló is készül, ami a sajtópartnerek népszerűsítéséhez is hozzáárul.
The King BJ a CRAZY LIFE-ról
„Zeneileg nem akartam biztonsági játékot játszani, úgy gondoltam, belenyúlok egyszerre a trapbe és a popba is. Egy nagyon nosztalgikus hangulatot akartam teremteni, ami mindenkinek ismerős. Ezért lett a hangszerelés egyszerre elektronikus és akusztikus. Mivel zongora és szaxofon is helyet kapott, így sokkal organikusabbnak érződik az egész.
Érdekesség, hogy a refrénben szándékosan lágyak a dobok, a basszus is tipikus pop. A verzéknél pont az ellenkezője van, a dobok tipikus Trap dobra hajaznak, viszont a hangszerelés visszafogottabb, sokkal barátságosabb feelinget ad. Végig egy ilyen kontraszt kíséri a zenét, a szövegben is is az egymásra reflektálásokban.
A legérdekesebb a dalban, hogy a szaxofon romantikus lágy hangszerként ismert, nem sokan szokták bevállalni itthon, mert nagyon ellágyítja a dalt, és elviszi egy olyan irányba, ami egy sokkal nyugodtabb és meghittebb hangulatot tükröz. Én viszont úgy voltam voltam vele, hogyha a megfelelő dolgok vannak feljátszva elég tökösen, akkor mindenképp működni fog. Itt is köszönjük természetesen az osztrák DJ és szaxofonista Christoph Kerezovnak a segítséget, hogy feljátszotta nekünk kint Ausztriában.
Emellett szintén érdekesség és egy olyan dolog, amit nem hallok gyakran itthon, hogy ahogy haladnak a szövegek a dalban, én mindig csinálok kiállásokat magára a szövegre. Úgy ugráltatom és tördelem szét a beatet, hogy az teljesen lekövesse az adott előadó hangját. Ezt nem nagyon merik általában mások megtenni, mert úgy érzik, ez megtöri a dalt, de én mindig úgy érzem, hogy egy hatalmas energiát ad hozzá.
Mondhatom, hogy védjegyemmé vált a nagy tér a vokálnál, a nagy visszhang szinte mindig elindul a háttérben a dalaim és az alapjaim elején.
Sok dalomban hallom, amit én csináltam ,hogy a refrénből visszatér egy dalszövegrészlet a dal elején és végén is a pitchelés egyik formájaként előidézett mélyebb hatású hangként. amit inkább hangformázásnak neveznék. Ettől az előadó hangja mélyebbnek tűnik, pedig az eredeti hangmagasság megmarad.
Összefoglalva a Crazy Life címhez természetesen zeneileg is Crazyt akartam és akartunk csinálni, a tempóváltások is ennek köszönhetőek. Illetve az érzet, mintha félig elektronikus és félig organikus hangzás lenne, ami egyáltalán nem megszokott. Aki ismer, tudja, én hiszek az új dolgokban, hiszek a kísérletezésben.”