Dablty & Filius Dei – Crazy Life – Premier

Egy egész generációt bátorít Dablty és a Filius Dei közös zenéje. Trunk Tamás vagyis közismertebb nevén Dablty, új műfajban próbálja ki magát. A Z-generáció egyik legismertebb képviselője Magyarország vezető új generációs hiphop producerével alkotott közös dalt. A szerzemény célja az is, hogy bátorítást adjon a fiataloknak, és dalszövegben fogalmazza meg a létező kihívásokat.

A „Crazy Life” egy régóta tervezett, de a nagyközönség számára meglepetés projekt. A zenei alap, szaknyelven a „beat”, a King Monroe kiadó alapítójának Csordás Gábor, vagyis The King BJ producernek a munkája, aki Magyarország legismertebb előadóművészeivel dolgozik. Csordás Gábor közismert hip-hop producer, a Filius Dei új generációs rap formáció alapítója. A Filius Dei AK26-tal közös dala 5 millió kattintásnál jár a Youtube-on. A most debütáló Crazy Life szerzeményről így vall a producer: „Ez a dal egy hálaadás. Mindamellett rím- és szöveg-technikailag, illetve alapzenében kiemelkedik a hazai piacon.”

Dablty, Filus Dei

A “Z generáció” által legtöbbet hallgatott rap a világ leggyorsabban növekvő zenei műfaja. Emellett hatalmas üzleti lehetőség: mára az USA-ban a vezető influenszerek rapzenészek, hatásukban gyakran még az élsportolókat is lekörözik. Magyarországon még kevesebb figyelmet kap a műfaj új generációs formája, pedig ezen keresztül vezethet az út a fiatal generáció megértéséhez.

Trunk Tomi hű marad önmagához, de egy teljesen új oldalát mutatja meg: „Azt mondják, ha valaki nagyon jó valamiben, akkor az adott témáról képes két órán keresztül beszélni, de képes arra is, hogy egy erős mondatban ragadja meg a lényegét. Én ez utóbbit próbálom – nem egy, hanem néhány mondatban – megvalósítani a Crazy Life dalban.

Ugyanarról szól, mint az előadásaim, csak kicsit más köntösben. Arról, hogy a márkaépítésben csak az lehet sikeres, aki megérti, hogy a Z-generáció attitűdje, a Crazy Life, amely nemcsak az élet élvezetéről, hanem az álmok mellett a célokról és munkáról is szól. Ez már nem a régen emlegetett YOLO-attitűd (You Only Live Once). De ha a korábbi generációk nem partnerek a Crazy Life hozzáállásban, életutak törhetnek derékba.”

Dablty - Trunk Tomi

A dalt The King BJ, alias Csordás Gábor szerezte Schüller Álmossal alias Young Fly-jal, a szöveg pedig Trunk Tamás, Dablty, és a Filius Dei formáció tagjainak közös munkája. „Ez a generáció rendkívül színes. Így a dalban mindhármunk személyisége helyet kapott.” – mondta még el Tomi.
A nemzetközi színvonalú vizuális utómunkát Mohácsi József, alias Joseph Cartier végezte. A klip különleges helyszínen készült, a horvátországi villában felvett klipet Asperján Levente, operatőr, rögzítette. Mindketten a Z generáció „forradalmár” képviselői.

„A szaxofon szólista az ausztriai Christoph Kerezov. „Külön öröm nekem, hogy Christoph barátom elvállalta a szaxofon szólót. Rendkívül értékes a munkássága, hisz Ausztriában komolyzenei koncerteken is szólózik, közben népszerű DJ is.” – mondta Trunk Tamás. A teljes projekthez egy „Press Tour Merch”,, tehát egy sajtó-turné póló is készül, ami a sajtópartnerek népszerűsítéséhez is hozzáárul.

The King BJ a CRAZY LIFE-ról

„Zeneileg nem akartam biztonsági játékot játszani, úgy gondoltam, belenyúlok egyszerre a trapbe és a popba is. Egy nagyon nosztalgikus hangulatot akartam teremteni, ami mindenkinek ismerős. Ezért lett a hangszerelés egyszerre elektronikus és akusztikus. Mivel zongora és szaxofon is helyet kapott, így sokkal organikusabbnak érződik az egész.

The King BJ

Érdekesség, hogy a refrénben szándékosan lágyak a dobok, a basszus is tipikus pop. A verzéknél pont az ellenkezője van, a dobok tipikus Trap dobra hajaznak, viszont a hangszerelés visszafogottabb, sokkal barátságosabb feelinget ad. Végig egy ilyen kontraszt kíséri a zenét, a szövegben is is az egymásra reflektálásokban.

A legérdekesebb a dalban, hogy a szaxofon romantikus lágy hangszerként ismert, nem sokan szokták bevállalni itthon, mert nagyon ellágyítja a dalt, és elviszi egy olyan irányba, ami egy sokkal nyugodtabb és meghittebb hangulatot tükröz. Én viszont úgy voltam voltam vele, hogyha a megfelelő dolgok vannak feljátszva elég tökösen, akkor mindenképp működni fog. Itt is köszönjük természetesen az osztrák DJ és szaxofonista Christoph Kerezovnak a segítséget, hogy feljátszotta nekünk kint Ausztriában.

Emellett szintén érdekesség és egy olyan dolog, amit nem hallok gyakran itthon, hogy ahogy haladnak a szövegek a dalban, én mindig csinálok kiállásokat magára a szövegre. Úgy ugráltatom és tördelem szét a beatet, hogy az teljesen lekövesse az adott előadó hangját. Ezt nem nagyon merik általában mások megtenni, mert úgy érzik, ez megtöri a dalt, de én mindig úgy érzem, hogy egy hatalmas energiát ad hozzá.
Mondhatom, hogy védjegyemmé vált a nagy tér a vokálnál, a nagy visszhang szinte mindig elindul a háttérben a dalaim és az alapjaim elején.

Sok dalomban hallom, amit én csináltam ,hogy a refrénből visszatér egy dalszövegrészlet a dal elején és végén is a pitchelés egyik formájaként előidézett mélyebb hatású hangként. amit inkább hangformázásnak neveznék. Ettől az előadó hangja mélyebbnek tűnik, pedig az eredeti hangmagasság megmarad.

Összefoglalva a Crazy Life címhez természetesen zeneileg is Crazyt akartam és akartunk csinálni, a tempóváltások is ennek köszönhetőek. Illetve az érzet, mintha félig elektronikus és félig organikus hangzás lenne, ami egyáltalán nem megszokott. Aki ismer, tudja, én hiszek az új dolgokban, hiszek a kísérletezésben.”

Dablty x 💸Filius Dei – Crazy Life