Trap
A Trap a déli hip-hop egyik stílusa, amelyet a kilencvenes évek végén és a 2000-es évek elején fejlesztettek ki a Dél-Egyesült Államokban. Két vagy háromszoros osztott hi-kalapok, nehéz, basszusgitáros rúgós dobok a Roland TR-808 dobgépből, rétegzett szintetizátorok és egy általános sötét, baljós vagy sivár hangulat és lírai tartalom . A „csapda” kifejezés olyan helyekre utal, ahol a kábítószer-kereskedelemre sor kerül. A 2010-es években a művészek a dubstep csapdáját keresztezték az EDM csapdába.
A 2006-os album The Inspiration című Young Jeezy dalának „U Know What It Is” című instrumentális mintája bemutatja a Shawty Redd aláírás-csapda hangjának példáját, amely a 2000-es évek közepén jelent meg.
A Trap zenéjét a baljós, sivár és zsíros lírai tartalom határozza meg, amely széles körben eltér a művésztől. A jellemző lírai témák közé tartoznak a „csapda”, az utcai élet, a szegénység, az erőszak és az élettel teli tapasztalatok megfigyelése a városi környezetben.
A Trap zene a többrétegű, keményfalú és dallamos szintetizátorokat, a ropogós, zord és ritmikus csapdákat, a mély 808 dobdobokat, a kettős, a háromszoros és hasonlóan osztott hímzős kalapokat, valamint a filmes és a szimfonikus felhasználást a lánc, a sárgaréz, a fafúvós és a billentyűs hangszereket, hogy energiát, kemény ütést, mélységet és változatos légkört teremtsenek. Ezek az elsődleges jellemzők a Shawty Redd producerből származó csapda-zene aláírása. A csapda 100 BPM-ről 176 BPM-ig terjedhet, de a tipikus csapdázás üteme kb. 140 BPM.
Trap zene az 1990-es és 2000-es években
A „Trap” kifejezés arra a helyre utal, ahol a kábítószer-kereskedelem történik. A kifejezés Atlanta-ben, Grúziában született, ahol a Cool Breeze, a Dungeon Family, az Outkast, a Goodie Mob és a Ghetto Mafia egyaránt elsőként használta a kifejezést zenéjükben. 1988-ban, az egyik legkorábbi feljegyzés volt az UGK „Kokainja a hátán a ride” a debütáló EP „The Southern Way”. Később 1992-ben kiadták a népszerű „Pocket Full of Stones” -et a nagy kiadású debütáló albumukról, Too Hard to Swallow-ra. Az 1993-as Film Menace II Society is szerepelt. 1996-ban a Master P megjelentette az „Ice Cream Man” című ösztöndíjat az ötödik Ice Cream Man című stúdióalbumából. A rajongók és kritikusok olyan rapperekre vonatkoztak, akiknek elsődleges lírai témája a kábítószer-kereskedelem volt, „csapdázó rappereknek”. David Drake of Complex írta, hogy „a 2000-es évek elején a csapda nem műfaj volt, hanem valódi hely”, és ezt a kifejezést később elfogadták az „e helyről készített zenék” leírására.
A 2000-es évek elejétől a közepéig a trap zenéje elismert műfajként jelent meg, miután számos album és dalszöveg sikeres volt, amelyek a „trapje”, a kábítószer-kereskedelembe és a sikeres küzdelemre vonatkoztak. Számos déli rappernek a drogkereskedő személyiségeivel, mint például a TI, a Young Jeezy, a Gucci Mane, a Yo Gotti és a Rick Ross határokon átívelő találatokat produkáltak, és segítettek kiterjeszteni a műfaj népszerűségét, mivel a csapdák feljegyzései egyre inkább megjelennek a mixtapeseken és a rádióállomásokon kívül a déli. Bár a csapda művészei némiképp változatosabbak voltak a termelési stílusukban, az aláírás és a lényeges csapda hangja (jellemzően a szintetizátor, a zenekar és a sztringek szoros, basszusgitáros 808-as dobjain) megtörténik, amelyek az Atlanti-óceánban kifejlesztett műfajhoz kapcsolódnak csapda 2000-es évek közepén áttörést. A figyelemre méltó csapda termelők közül néhányat a 2000-es évek közepétől a 2000-es évekig DJ Toomp, Fatboi, Drumma Boy, Shawty Redd, D. Rich és Zaytoven alkotott. A csapda hangjának első hullámát a korábbi déli gyártók befolyásolták, mint például Lil Jon, Mannie Fresh és DJ Paul.
Kivéve Outkast, hadd gondolkodjam, Goodie Mob … azzal a kivételével, hogy mielőtt beléptem volna a játékba, Lil Jon, Outkast, Goodie Mob rendben volt, így volt crunk zenéje és szervezett Noize. Nem volt olyan, mint a csapda zenéje, ezt létrehoztam, ezt létrehoztam. Kitaláltam a kifejezést, ez volt a második albumom, a Trap Muzik 2003-ban esett vissza. Ezután teljesen új zenei műfaj született. Egy nyitott sáv mindegyikőtök számára, hogy tegye meg, amit csinál, és élje az életét, a T.V.-ben, és fogadja el a tömegek. A tömegek elfogadtak neked, mert kinyitottam az ajtót és átmentél rajta. Ne felejtse el, ki nyitotta ki az ajtót.
Trap rapper Waka Flocka Flame 2010-ben
Az évtized végére a csapda művészek második hulláma továbbra is lendületet nyert, és gyakran a Billboard hip-hop-listáján áll. A Lex Luger csapdája, aki a relatív homályban tört ki, hatalmas népszerűségre tett szert, és 2010 és 2011 között több mint 200 zeneszámot produkált, köztük számos népszerű népszerű rap művész, például Rick Ross „BMF (Blowin ‘Money Fast ), Kanye West és Jay-Z „, valamint Waka Flocka Flame „Hard in da Paint”. Luger emelkedésének köszönhetően a 808-as évek súlyos felhasználása, az éles csapdák, a gyors hihátok, a szintetizátorok és a rézfúvós hangszerek, szálak, fafúvósok és billentyűzetek hangszerelése volt. Sok hangját azóta elfogadják és beépítik más hip-hop producerek, próbálják megismételni sikerét, hiszen Luger-t gyakran jóváírják a modern csapda hangjának népszerűsítésével. A 2010-es évektől kezdve a modern csapdagyártók sokasága népszerűségre tett szert, leginkább a 808 maffia Southside és TM88, a Sonny Digital, a Young Chop, a DJ Spinz, a Ronny J és a Metro Boomin. Egyes gyártók bővítették kínálatukat más műfajokra is, például a kortárs R & B (Mike WiLL Made It) és az elektronikus zene (AraabMuzik).
Trap zene a mainstream Billboard listán
zeneműveket illetően, számos olyan rapperrel, mint a Young Jeezy, Chief Keef and Future. Jeezy egyetlen „Ballin” -ja 57-re érkezett a Billboard-listán, és egy időben Jeezy egyik legjobb számának tekinthető. A Future egyetlen „Turn On the Lights” című albuma aranyozott, és a Billboard Hot 100 50-es számán szerepelt, a Keef „I Do not Like” és a „Love Sosa” több mint 30 millió nézetet hozott létre a YouTube-on. csapda nevezett fúró. A fúró gyártásnak nevezett zenekritikusok a „szonikus unokatestvért a lábmunkához, a déli sült hip-hopot és a csapda 808-as trigger-ujját” jellemzik. A Young Chop-ot gyakran kritikusként azonosítják, mint a műfaj jellegzetes gyártója. A Lex Luger zenéjének hangja nagy hatással van a fúróra, és a Young Chop a Shawty Redd-ot, a Drumma Boy-ot és a Zaytoven-t a fúrómozgalom fontos előfutárai közé sorolta. „Nem szeretem” a Chicago-i születésű, figyelemre méltó hip-hop producer és a rapper Kanye West, aki a remixet hozta létre, amely a GOOD Music zenekar címlapján szerepelt. A GQ Stelios Philije csapdázott zenének nevezte a „hip hop hangját 2012-ben.”
Trap zene – 2015 -ös Fetty Wap hatás
2015 májusában a csapda zene újra megjelent a legnépszerűbb zenei grafikonok tetején, mivel a New Jersey-i rapporter, a Fetty Wap „Trap Queen” című singerje az USA Billboard Hot 100 chartján kétszeres csúcsot ért el. A Fetty Wap későbbi kislemezei, a „My Way” és a „679” szintén elérte a Billboard Hot 100 100 legjobb chartját. A Brooklyn-i rapper Desiigner 2016-ban nagy elismerést kapott a „Panda” kiadása után, a debütáló mixtape single-jén, amely az amerikai Billboard Hot 100 chartot tette. A csapdázó dalok kereskedelmi sikere is kezdte az internetes mémek támogatását, mint például a Rae Sremmurd és a Gucci Mane „Black Beatles” című albuma, amely a Mannequin Challenge internetes jelenségével .
Hasonlóképpen 2017-ben a Migos és a Lil Uzi Vert „Bad és Boujee” közötti együttműködés, a népszerűen elterjedt dalszöveget „Raindrop (Drop), Drop top (Drop Top)” . A Rapper Cardi B rendkívül népszerűvé vált a „Bodak Yellow” című dalával, amely 2017-ben a Billboard Hot 100-ra került. 2018-ban a Dime Trap, T.I. megnyitott egy felugró TrapMusic Múzeumot: „A koncepciótól kuriózzuk, a kultúra legjelentősebb közreműködőinek elismerését, másodszor, tájékoztassuk azokat, akik a legkevésbé ismertek a műfajról, és inspirálják azokat, akik a környezetben inspirálja a műfajt. ” A múzeumban van egy menekülési hely,” Menekülés a csapda ”
Trap zene hatása és befolyása más műfajokra
2015-ben a „latin trap” elnevezésű csapda zenének új mozgása elkezdődött. Más néven spanyol nyelvű csapda, a latin csapda hasonlóan a mainstream csapdához, amely részletezi a „la calle” -ot, vagy az utcai nyüzsgést, a szexet és a drogokat. ” A latin csapda kiemelkedő művészei közé tartozik Fuego, Anuel AA és Bad Bunny. 2017 júliusában a The Fader azt írta: „A Rappers és a reggaetoneros Puerto Rico-ból Kolumbiába csapdába esett elemek – a csikorgó basszusvonalak, a 808-as évek és a szemek félig zárt hangulata – A Billboard „A rövid története” című sorozatának egy 2017. augusztusi cikkében a latin csapda egyik kulcsművésze – köztük az Ozuna, a De La Ghetto, a Bad Bunny, a Farruko és a Messiás – közé soroltak egy rövid történetet a műfajról. Elias Leight of Rolling Stone megjegyezte: „A Jorge Fonseca olyan portorikus művészeket mutatott be, mint Anuel AA, Bryant Myers és Noriel a Trap Capos: 1. évad, amely az első” latin csapda „LP lett, hogy elérje az első számot a Billboard latin ritmus albumain chart. ” A Cardi B egyetlen” Bodak Yellow „(amely az USA Billboard Hot 100-as chartjának első helyezettje lett), a” Latin Trap Remix „névvel megjelölt, 2017. augusztus 18-án hivatalosan megjelent változata a Cardi B-ban a spanyol nyelvben a Dominikai hip-hop felvételes művész, a Messia, vendéglevelet kapott. 2017 novemberében a Rolling Stone azt írta, hogy „a feltörekvő latin csapda hangja reagál az amerikai rappver legújabb fejleményeire, amely magában foglalja a déli hip-hop által népszerűsített lassú gördülési ritmust és gúnyos énekhangzást”.
A „Bubblegum rap” egy „virágzó, trapes” ütemből áll, az „ízléses” elemekkel és a mumble rap-dal. Azt is leírják, hogy „az interneten született zenés csillagok új hulláma”. 2018. május 5-én a rapper és a zenész, Childish Gambino kiadta „Ez az Amerika”, amely „éles kontrasztra épül a vidám, szinkretikus dallamok és a fenyegető csapdaütemek között”. A Billboard Charts 1-es számán debütált, és több mint 65 millió alkalommal jelent meg a kiadása első hetében