Same Shit – bemutatkozik a nagyváradi Hip-Hop csapat

Same Shit

Bemutatkozik a Same Shit nevű erdélyi, azon belül egészen pontosan Ady Endre lakóhelyéről, Nagyváradról induló rapcsapat egyik tagja Meyo, vagyis polgári nevén Szabó József.
Zenével egészen gyerekkora óta foglalkozik, változó intenzitással és tempóval, hiszen ekkor még kereste útját és próbálta eltalálni a helyes irányt. 10 éves korában, édesanyja akkori élettársa zenész volt és tanítgatni kezdte a kicsi Meyot zongorán játszani, majd a gyakorlások alatt látták hogy nagyon fogékony a zenére, ezért beíratták egy művészeti zenei iskolába, gitár és zongora szakon, ahova a felvételi idejére már ismerte a billentyűket, akkordokat és már játszani is tudott 1-2 dalt. Amennyire jó gyerek volt az induláskor, ahhoz képest 3 évvel később már át kellett hogy írassák őt egy másik iskolába. Az élet úgy hozta, hogy elkerült Édesanyjától, hogy aztán Édesapjához költözzön és ott jött egy kisebb szünet a zenében, ugyanis Édesapjánál nem volt lehetősége gyakorolni. Majd 14 évesen kezdett el tánccal foglalkozni és nagyjából 11-12 évet táncolt. Ennek köszönhetően, 18 éves korában találkozott Szaszaval.

Ők akkor éppen egy iskolai bál koreográfiájára készültek és egy ismerőse megkérte őt arra, hogy segítsen nekik. Segített is nekik, elkezdett edzéseket tartani, majd az egyik óra után azt látta, hogy 3 srác félrehúzódva egymásnak rappelt. Itt indult el valami Meyoban. Ők akkor már egy 5 tagú bandával rappeltek, már amennyire rapnek lehetett nevezni a 15 éves srácok zenei alkotásait. Bevették Meyot a csapatba, így már 6 tagúvá bővült a banda, időközben pedig az is kiderült, hogy internetről szerezték be a szövegeiket, ezért Meyo kezébe vette az irányítást. Lefaragott a csapat létszámából, így már csak hárman

Same Shit - Meyo, Szasza

maradtak, Meyo írta a dalszövegeket, de sajnos nem túl sokáig, mert nem engedték. Ebben az évben találkozott először a Fruity Loops stúdió zenei programmal. Akkor még nagyon rendelkezett elmélyült tapasztalatokkal ta produceri munkához, bár mégis írt 2-3 zenét. De ne ugorjunk ennyire előre az időben. Az első zenéket otthon vették fel “tescós” mikrofonnal, ezzel kapcsolatosan van pár közös és vicces sztorijuk Szaszával. Netes alapokra írták a szövegeiket. Majd az idő előrehaladtával sikerült Meyonak saját zenei alapokat megalkotnia, s azt meg is tisztelték annyival, hogy elmentek vele egy profi stúdióba, ez volt életük első stúdiós élménye, mely jó tapasztalatot biztosított számukra.

Megírtak kb. 6-7 zenét és elkezdtek fellépni járni többek között falunapokra, majd eközben Meyo elkezdett szóló zenéket is írni, ismert alapokra: mint például, Eminem Without me, Eminem the Real Slim Shady, Eminem Ass like that, és így tovább, ugyanis nagyon nagy Eminem fan volt Meyo akkoriban. Volt azért sima netes instrumentálra írt zenéje is, egy picit gyorsabban haladt a szóló dolgaival, sokszor volt olyan is, hogy egyik este megírt egy szöveget, majd másnap reggel felvette otthon, hasonlóan tescós minőségű gagyi mikrofonnal, majd délutánra már ki is adta. Az idő előrehaladtával további két fő csapódott hozzájuk, csináltak még egy rapcsapatot, így már ötösben is zenéket kezdtek el csinálni. Hárman is, Meyo szólóban is, így ez egy zeneileg eléggé aktív korszak volt ez Meyo számára.

Majd valamilyen félreértésből fakadóan Meyo összeveszett a srácokkal és kiszállt a projektből. Ekkor jött egy kemény és magányos másfél év Meyo számára, amikor nem csinált semmi mást csak otthon ült és egyedül és játszott magának. Még a táncot is abbahagyta. Majd két év után valahogy Meyo és Szasza útjai újra találkoztak egymással és Meyo ismét elkezdett kijárni, hogy aztán újra visszamenjen táncolni. Egy zene erejére vissza is állt, pont úgy ahogy anno abbahagyták, akkor már volt egy saját instrumentálra megírt közös zenéjük, az instrumentál időközben sajnos elveszett a nagyjából két év alatt, így Meyo kénytelen volt azt újra írni. A srácok ezt, újra felvettek, immár nem tescós minőségű mikrofonnal, komolyabb szöveggel, mélyebb témavilággal. Sajnos ez sem aratott átütő sikert, ezért Meyo itt meg is állt a zenéléssel, szövegeket még azért írogatott, de nem vett fel semmit és nem is adott ki semmit.

Egy pár évet ugorjunk az időben, egészen 2019 nyaráig. Meyo időközben még szórakozásból be-beállt DJ-ként játszani egy pár zene erejéig a bulikon és ekkor érezte megint azt, hogy elkapta őt egy olyan fajta érzés, ami azt súgta számára, hogy neki bizony igenis zenével kell foglalkoznia.

Same Sh*t

Így is történt, hiszen tavaly nyáron vissza is ment zenélni, akkor már ismerve a fruity loops zenei programot, melynek köszönhetően elkezdett saját zenéket csinálni, bár nem hiphop műfajban, hanem edm-deephouse-tech-house irányban. Nem adott ki semmit, mert úgy érezte, hogy van valami probléma még a hangzással. Ekkor jött rá arra, hogy el kell kezdje megtanulni kikeverni a zenéket. Az egész nyarat arra fordította, hogy youtube tutorialokat nézzen és alaposan megtanulja hogyan kell rendesen kikeverni egy-egy elkélszült zenét, minden este arra aludt el, hogy valami tutorialt mindig berakott a tv-n és addig figyelte amíg csak ébren bírta és végül el nem aludt. Itt is abbahagyta hiszen azt gondolta, hogy ez már túl sok, ő zenész és zenész akar lenni, nem pedig hangmérnök. Bár sokáig nem hagyta nyugodni a helyzet, csak szorgalmasan nézegette a tutorialokat, csak piszkálta a gondolat, hogy tovább zenéljen.

Majd ősszel komolyabban neki is állt azért, hogy tavaszra ki is adja az első saját remixét, ami már minőségre is elfogadható volt. Közben szövegeket írogatott, karácsonyra mikrofont kapott ajándékba, így hát végül sikeresen elkezdődött ez az egész zene szerelem, írt 1-2 refrént és szöveget, de megint nem jutott oda, hogy fel is vegye azokat. Eljárt Szaszához sörözni, dumálni, meg a karantén alatt át-át lógott hozzá counter strike-ozni. Ekkor a counterezés után, egy pár sör mellett elkezdték egymásnak mutogatni, hogy ki mit alkotott a zenében, de ez még nem az az este volt. Karantén után Meyo újra átment Szaszához, aki időközben kapott egyik ismerősétől egy instrumentált, amire írt is egy refrént. Ez a zene volt a “Nem volt már elég” című zenéjük.

Same Shit - Meyo & ESK

Makkos Szabolcs, színpadi nevén ESK, a haveri körökben Szasza, megismerkedése a rappel egészen fiatalon kezdődött el. 11-12 évesen, egy nagyváradi kis utcában, fához erősített kosárpalánk alatt kezdődött el minden, amikor is előkerült a szekrény aljából egy boombox és mellé egy 2Arc kazetta. Ekkor persze fogalma sem volt arról, hogy 2arc szintén nagyváradi.
Suliban, padra írogatták fel Tomival a 2Arc szövegeket, versenyeztek ki tudja jobban elrappelni azokat. Egyre jobban beleásták magukat a HipHop kultúrába, így aztán elkezdtek breakdance-el foglalkozni majd HipHop tánccal folytatni.

Egy átlagos táncedzésre készültek, amikor megjelent Meyo, akinek több tapasztalata volt tánc terén, így segítséget kérték tőle egy show kapcsán. Edzés végén, szokás szerint, mások szövegeit rappelgették a teremben, amire ő is felfigyelt. Sodródva az árral, egy idő után saját szövegekkel, 10 lejes mikrofonnal, netes instrumentálokkal felvértezve nagyjából egy féllábú focista esélyeivel akartak slágereket írni. Ahogy az ilyenkor illik, pofára esés lett a vége majd egymásban keresték a hibát, ami gyerekként arra vezetett, hogy Meyo kilépett a társulatból. Ekkor kezdett el Tomi és Szasza táncolni, ami kisebb szünetet eredményezett a rap zenével. Kevesebb szöveg született, nem álltak mikrofon elé stb…

Ahogy elkezdtek felnőni, úgy kezdett fejlődni a tehetségük is és megalapítják az Omikron Urban nevű formációjukat. Ebben már saját, mintázott, Tomi beateken rímeltek együtt. Akkoriban Mr. Siid vezetett egy műsort, az egyik magyar nyelvű helyi rádióban, amiben bemutatásra került az első komolyabb Omikron Urban zene, melyre 2Arc is felfigyelt, lévén meghívott interjúalany volt ebben az epizódban. Idővel több zenéjük is íródott, majd az erdélyi rapperek, mint például Potyautas, Bothee, Szikra és még sokan mások, egy bulit is szerveztek ahova elmehettek fellépni. Ekkor ismerkedtek meg személyesen is 2Arccal és a többi helyi nagyágyúval, akik elismerően gratuláltak neki és ez akkora lendületet adott nekik, hogy bele is vágtak egy nagylemez elkészítésébe.

Két albumot sikerült, teljesen kidolgozva, elveszíteniük a technika ördöge miatt. Itt valami megtörhetett, mert az útjaik különváltak, de fontos kiemelni azt is, hogy harag nélkül, barátokként zenéltek külön utakon tovább.
Egy átlagos estének indult, szimpla sörözgetéssel Meyoval együtt zenélgettek.

Same Shit - Meyo&Szasza

Same Shit csapat:

Meyo megmutatott Szaszanak egy írt refrént, amit a haverjától kapott instrumentálra, mely nagyon bejött Szaszának, így aztán megbeszélték azt, hogy ebbe a zenébe Szasza is közreműködni fog. Szaszának volt is erre egy szövege és már aznap este meg is született a “Nem volt már elég” című zenéjük, ekkor még Meyo x Szasza néven. Egy másik alkalommal átment hozzá Meyo és már elkezdte Szaszát piszkálni a gondolat hogy ismét álljanak össze és alapítsanak közösen egy csapatot. Aznap este Szasza fel is dobta az ötletet Meyonak aki nagyon pozitívan reagát erre a felvetésre és megszületett a Same Sh*t csapata bár ekkor még nem tudták mi lesz a csapatnév, csak azt beszélték meg, hogy milyen vonalon indulnak el közösen.

A nevet elég nehezen találták ki, mert értelmet is akartak adni a projektnek, illetve egy jól hangzó csapatnevet is szerettek volna egyszerre, így aztán megszületett a Same Shit nevű formáció. Megírták az első közös videóklip forgatókönyvét is, neki is láttak a forgatási munkálatoknak, aztán közben a csapatukhoz csatlakozott Nagyvárad egyik legjobb fotósa és videósa is, Balajti Ferenc “Frédi”, aki jelenleg a Same Shit projekt visual directora.

Rá pár hétre ki is adták első videóklipjüket Same Sh*t – Nem volt már elég. Időközben megírtak még 4 közös zenét. Ha minden a tervek szerint alakul akkor nem kizárt az sem lesz közös daluk is az egyik egy ismertebb előadóval, gyerekkori “példaképükkel” 2arccal, aki behívta a srácokat a saját lemezére. A másik pedig egy produceri közreműködés a csapat vizuális felelősével, Frédivel aki SoundFlex néven küldi. Arra törekednek, hogy egyre nagyobb és nagyobb nézőközönséget érhessenek el, minél több emberhez szeretnének eljutni és minél szélesebb korosztályt megfogni. Amennyire csak lehet minőségi munkára törekednek, mind produceri munkában, mind pedig szövegileg is, hasonlóan a látvány terén. A csapat egyik legfőbb célja egy új stílus megteremtése, az úgy mondd “Boombap-Trap” műfaj kialakítása.

Szasza az, aki marad a klasszikus irányú rapnél, minél undergroundosabb stílusban, a boombapesebb világot hozza a hallgatóknak. Meyo pedig ezt a mostani új vonalas HipHop vonalat erősíti.

Mindezt pedig ötvözve a Trap & HipHop, egyedi és sajátos hangzású alapjaival.

MEYO x DRIENN – FÁRADT | OFFICIAL MUSIC VIDEO |